tel tel tel
Kur'an-ı Kerim'den
(O kimseler ki imân etmişler,) yani Hazret-i Muhammed (asm)’a indirilen vahy-i İlahinin tümünü birden kalben tasdik edip dil ile ikrar etmişler (ve imanlarına bir zulmü) herhangi bir şirki (bulaştırmamışlardır. İşte) asıl (korkudan) ebedî azaba düşme endişesinden (emin olmak, onlara) halis imâna sahip olan zatlara (aittir.) Onların istikballeri güven içindedir. (Ve hidâyete ermiş olanlar da onlardır.)
(En’am, 6/82)
Hadîs-i Şeriflerden
Üstteki el, alttaki elden daha hayırlıdır. Üstteki el, veren eldir. Alttaki el ise, dilenip alan eldir.
(Buhari, Zekat 18; Müslim, Zekat 94)
Dualardan
Cenab-ı Hak bizi ve sizi, bu zamanın cazibedar fitnesinden kurtarsın ve muhafaza eylesin, âmîn.
(Sözler)
Vecîze
Madem bir harf, kâtibini göstermeksizin olmaz. San'atlı bir nakış, nakkaşını bildirmemek olmaz. Nasıl olur ki; bir harfte koca bir kitabı yazan, bir nakışta bin nakşı nakşeden nakkaş, kendi kitabıyla ve nakşıyla bilinmesin?
Sözler
  • Önsöz
  • İçindekiler
  • Soru-Cevap

  • بِسْــــــــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِيم

    Üstad Bediüzzaman Said Nursî (ra), Risale-i Nur Külliyatı ile Kur’an-ı Hakim’in cadde-i kübrasını göstermiş; sünnet-i seniyyeyi bid’alara karşı müdafaa etmiş, hayatı boyunca Ehl-i Sünnet ve’l-Cemaatin kitap ve sünneti seniyyenin düsturlarından asla taviz vermeden; mezhep imamlarının gittikleri cadde-i kübra-yı Kur’ânîyi ilmen ispat etmiş ve bid’alara karşı müdafaa etmiştir. Hal böyle iken kökü ecnebi diyarında bulunan bir zındıka komitesi, Risale-i Nur’ları okuyanların zihinlerini bulandırmak, ümmeti, Kur’an-ı Azimüşşan’ın bu nurlu tefsirinden soğutmak için dehşetli fikirlerini yaymış, Üstadın (ra) bazı cümlelerine kast-ı mahsusla yanlış ma’nâlar vermiştir. İşte dört meseleden oluşan bu eser o gizli komitenin şimdiye kadar yaydığı bütün zehirli fikirleri edille-i şer’iyyeye dayanarak çürütmek ve doğruları gözler önüne sermektedir.

    Birinci Mes’ele: O gizli zındıka komitesinin te’vilât-ı fâside ile te’vil ettiği Üstad Bediüzzaman Hazretlerinin vârisler hakkındaki mektubunun şerh ve izahı hakkındadır.

    İkinci Mes’ele: Üstad Bediüzzaman Hazretlerinin“Risale-i Nur şakirdleri, ehl-i Cennettir.” "Resâili’n-Nur şakirdleri, îman ile kabre girecekler, îmansız vefat etmezler.” cümlelerinin şerh ve izahı hakkındadır.

    Üçüncü Mes’ele: O gizli zındıka komitesininÜstad Bediüzzaman Hazretlerinin te’vilât-ı fâside ile te’vil ettikleri “Hayr-ı kesir için şerr-i kalîl kabul edilir.” (Mektûbât, s. 43) cümlesinin izahı hakkındadır.

    Dördüncü Mes’ele: Üstad Bediüzzaman Said Nursi Hazretlerinin başta Adnan Menderes olmak üzere Demokrat Parti mensuplarına yazdığı ba’zı mektublara, o gizli zındıka komitesi tarafından bâtıl ma’nâlar verilmekte; o bâtıl ma’nâlar neşredilmekte ve o ma’nâlar, Müslümanların su-i tefehhümüne sebeb olmaktadır. Bu Dördüncü Mes’ele, Üstad Bediüzzaman Hazretlerinin bu bâtıl ma’nâlardan berî olduğunu isbat etmek maksadıyla kaleme alınmıştır.

    Sa’y u gayret ve niyet-i hâlise bizden, tevfîk ve hidâyet Cenâb-ı Erhamurrâhimîn’dendir.

  • Hazırlanıyor...

  • Soru sorabilmek için üyelik girişi yapınız.

Muhammed Doğan'ın (Molla Muhammed el-Mûşî el-Kersî) beyanatları Nurmend.com sitesinden başka bir platformda yayınlanmamaktadır. © 2014-2021 | Her hakkı saklıdır. Kaynak gösterilmeden kullanılamaz. Nurmend - Şerhmend
0.027 sn. deSen
↑ Yukarı